پاتايا:

پاتايا در 140 كيلومتري بانكوك قراردارد (يعني فقط 2ساعت راه زميني) و معروفترين مركز تفريحي در ساحل شرقي تايلند است.

 شنهاي نرم، آسمان آبي و درياي زلال آن تنها بخشي از ويژگيهاي خوب پاتايا هستند كه باعث شده تا نظر توريست هاي داخلي و خارجي را به خود جلب كند. جايي كه توريست ها مي توانند از ورزشهاي آبي نظير شنا، ماهيگيري، قايقراني، اسكي روي آب، غواصي، كايت آبي و غيره سرگرم كنند.

در کنار سواحل زیبا و سرگرمی های متنوع، مراکز خرید بسیاری نیز در پاتایا وجود دارند که از جمله آنها می توان به بیگ سی Big C، لوتوسLotus ، رویال گاردن Royal Garden، سنترال فستیوال Central Festival، اوت لت Outlet، کارفور Carrefour، مایک Mike و فودلند Foodland اشاره کرد.

 

وسایل نقلیه:

در پاتایا گردشگران می توانند از تاکسی و موتور سیکلت استفاده کنند که اندکی با بانکوک تفاوت دارد. تاکسی های پاتایا به علت ساحلی بودن این شهر، در واقع وانت بارهایی دارای صندلی هستند و هزینه آنها برای هر نفر ۱۰ بات است. موتور سیکلت نیز وسیله ای است که با پرداخت توافقی، معمولا ۴۰-۲۰ بات، می توانید در پاتایا از آن استفاده کنید.

در پاتایا، گردشگران هم چنین می توانند در طول مدت اقامت خود، برای استفاده شخصی موتورسیکلت کرایه کنند.

جزیره مرجان: Ko Lan

یکی از مهم ترین جاذبه های پاتایا، سفری یک روزه به جزیره مرجان است.

 این جزیره که با شهر ساحلی پاتایا حدود ۷ کیلومتر فاصله دارد، دارای سواحل شنی سفید است و هرروز صبح لنج هایی به طرف آن حرکت کرده و بعداز ظهر بازمی گردند. طی این مسیر با لنج، ۴۵ دقیقه و با قایق موتوری، ۱۵ دقیقه است. 

محیط این جزیره بسیار آرام، سواحل آن بسیار زیبا و آب های آن دارای مرجان های بی نظیری است. گردشگران در این جزیره می توانند با قایق های کف شیشه ای، به تماشای این مرجان ها بروند. در اینجا امکان شنا، غواصی، حمام آفتاب، ورزش های آبی مثل اسکی روی آب و موج سواری برای همه وجود دارد و رستوران آن نیز با غذاهای لذیذ دریایی از گردشگران پذیرایی می کند.

 

جاذبه ها و سرگرمی های بسیاری در پاتایا برای گرشگران وجود دارند که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می شود:

 باغ زیبای گرمسیری Tropical Garden با انواع گیاهان به ویژه باغ ارکیده Orchid Farm که در آن نمایش های فرهنگی تایلند به همراه نمایش فیل ها و میمون ها اجرا می شود.

 پارک سنگی Stone Park و مزرعه تمساح ها Crocodile Farmکه در آن نمایش هایی با این حیوانات خطرناک اجرا می شود.

 باغ وحش ببرها Tiger Zoo که بیش از ۲۰۰ ببر بنگال و ۱۰۰ هزار تمساح دارد و نمایش های مختلفی از حیواناتی چون فیل، تمساح، خوک و میمون در آن اجرا می شود.

 مینی سیام Mini Siam که ماکتی از آثار باستانی تایلند و سایر کشورهای جهان از جمله تخت جمشید ایران است.

 دهکده فیل ها Elephant Village

 پارک پاتایا Pattaya Park که در شمال پاتایا قرار داشته و پارک آبی Water Park واقع در آن سرگرمی های آبی متعددی را برای گردشگران فراهم می کند.

 دنیای زیر آب Underwater World که آکواریوم بزرگی در سطح جهانی و دارای تونلی است که با گذر از آن می توان بیش از ۲۰۰ گونه از موجودات دریایی را تماشا کرد.

 موزه هنری بطری های شیشه ای Bottle Art Museum که بیش از ۳۰۰ مجسمه کوچک درون بطری، در آن به نمایش گذاشته شده اند.

 موزه ریپلی Museum Ripley's واقع در مرکز خرید رویال گاردن

 دهکده ماهیگیری

 پیست اتومبیلرانی

 

+ نوشته شده در  سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ساعت ۱۲:۲۸ ب.ظ  توسط سپیده  | 



همه موسم تفرج به چمن روند و صحرا
تو قدم به چشم من نِه بنشین کنار جویی

دوستان خوبم ،با این که کمی از شما دور بودم اما با دستی پر برگشتم.

مژده  مژده

این وبلاگ به وب سایت تبدیل شد!!!!

با تشکر از همه کسانی که برای طراحی این سایت زحمت کشیده اند، من و همکارانم دوست داریم نظر همه شما را هم بدانیم  تا با کمک شما به بهتر شدن نزدیک شویم... 

برای مشاهده سایت می توانید به لوگوی کنار صفحه  و یا لینک زیر مراجعه فرمایید:

                                                       

                                                            دور دنیا

 

 

+ نوشته شده در  یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ساعت ۳:۸ ب.ظ  توسط سپیده  | 



سلام دوستان ...من هنوز زنده هستم!!

امیدوارم همه خوب و سلامت باشید

علت این تاخییرکوتاه!!  ایجاد تغییراتی در وبلاگ و  تصمیم تبدیل این وبلاگ به سایت و همین طور چاپ مطالب قبلی به صورت کتاب بوده است.در آینده نزدیک حتما جزییات را در اختیارتان خواهم گذاشت.

جالب اینجاست که نوشتن تایلند حدود ۱ سال برای من طول کشیده است اما جاذبه های این کشور زیبا هنوز باقی مانده ...

امیدوارم برای همه شما نیز جذاب و خواندنی باشد: 

جشن ها و تعطيلات رسمي:
 
تعطیلات رسمی در تایلند، هر سال در تقویم قمری همان سال اعلام می شود و به این دلیل با اندکی با تغییر همراه است:
اول ژانویه: روز آغاز سال نو
۶ آوریل: روز یادبود پادشاه رامای اول
۱۵-۱۳ آوریل:‌ جشن سال نو تایلندی- جشن آب
ماه می: مراسم سلطنتی کاشت، آغاز رسمی فصل کاشت در تایلند
اول می: روز جهانی کارگر
پنجم می: روز تاجگذاری
اول جولای: روز نیمه سال
۱۲ آگوست: روز تولد ملکه، روز مادر
۲۳ اکتبر: سالمرگ رامای پنجم
۵ دسامبر: روز تولد پادشاه، روز ملی، روز پدر
۱۰ دسامبر: روز قانونگذاری - تبدیل حکوت تایلند به سلطنت مشروطه
۳۱ دسامبر: شب سال نو
 

کم پیش می آید که در بانکوک باشید و جشن یا فستیوالی به مناسبتی برگزار نباشد! تایلند در طول سال، شاهد چندین جشن زیبا به مناسبت های مختلف است که بعضی از آنها نیز جزو تعطیلات رسمی کشور هستند. تایلندی ها از آنجا که علاقه زیادی به جشن و شادی دارند، از هر فرصتی حتی کریسمس، برای برگزاری جشن های ملی استفاده می کنند به طوری که سال نو را در تایلند سه بار جشن می گیرند: سال نو میلادی در ژانویه، سال نو چینی در فوریه و سال نو تایلندی در آوریل. بیشتر جشن ها ملی نیز در فصل خنک که بین ماه های نوامبر تا فوریه است، برگزار می شوند.

در اینجا دو جشن مهم و  زیبا را برایتان معرفی میکنم:
 
جشن آب: Songkran Festival
جشن سال نو تایلندی، در ۱۳ آوریل هر سال برگزار می شود و ۳ روز به طول می انجامد تا ۱۵ آوریل که نخستین روز سال جدید است. واژه Songkran در زبان تایلندی به معنی حرکت کردن و تغییر مکان است و علت نامگذاری آن حرکت خورشید در منطقه البروج است.
در این روز همچنین جشن آب برگزار می شود که در واقع شروع فصل باران بوده و به باور مردم تایلند، این آب بداقبالی را از آنها شسته و دور می کند. این سنت در جامعه تایلندی بسیار باارزش است.

 در روز جشن اعضای خانواده دور هم جمع می شوند تا احترام خود را به بزرگترها با ریختن آب خوشبو برروی دست های آنها نشان دهند و در مقابل از دعای آنها برای خوش بختی و سعادت برخوردار شوند.

 
در بعد از ظهر این روز پس از ادای احترام به بودا و شستن آن، همه مردم از پیر و جوان به یکدیگر آب می پاشند. معروف ترین جشن آب، در ایالت چیانگ مای در شمال تایلند برگزار می شود که مردم زیادی در این روزها از مناطق مختلف کشور برای شرکت در این جشن به چیانگ مای می روند.

 

جشن ماه کامل: Loy Krathong
یکی از زیباترین و محبوب ترین جشن های تایلند لوی کراتونگ نام دارد. این جشن هر سال در روز ماه کامل از دوازدهمین ماه تقویم قمری تایلند برگزار می شود که در تقویم میلادی معمولا روزی از ماه نوامبر است. لوی به معنای شناور کردن و کراتونگ به معنای کلکی به شکل نیلوفر آبی و ساخته شده از برگ موز است.


در شامگاه این روز بسیاری از مردم به کانال یا رودخانه نزدیک محل سکونت خود می روند تا کلک های خود را که شمع و عود روی آن را روشن کرده اند، برای ادای احترام و تشکر از الهه آبها، در رود رها کرده و تمام کینه ها، خشم و پلیدی ها ار از خود دور کنند. مردم هم چنین ناخن و موی خود را کوتاه کرده و آن را همراه با کلک خود رها می کنند تا ناپاکی ها را از وجود خود پاک کنند، آنها بر این باورند که این کار برای آنها خوش شانسی می آورد و گناه و بدی را دور می کند.


کلک ها از پوست و برگ درخت موز ساخته شده و با یک گل، یک شمع و ۳ عدد عود و سکه تزیین می شود. پیش از رها کردن آن در آب، آنها را روشن می کنند .

 تایلندی ها معمولا هنگام رها کردن کلک خود در آب آرزویی می کنند و بسیاری باور دارند که اگر شمع آنها تا زمانی که از نظر خارج نشده، روشن بماند، آرزوی آنها برآورده خواهد شد.


در چیانگ مای روز قبل از لوی کراتونگ، این روز را جشن می گیرند و فانوس های خود که به شکل بالون هستند را در شامگاه این روز رها می کنند تا بد اقبالی از آنها دور شود و نور فانوس راه درست را در زندگی به آنها نشان دهد.

واقعا این جشن ها بسیار زیبا و تماشایی و پر معنا هستند...به نظر شما هر کدام از این فانوس ها چه آرزویی با خود می برند؟

تصویر فوق العاده دیگری از این جشن ببینید و لذت ببرید...

 

+ نوشته شده در  جمعه ۳۰ دی ۱۳۹۰ساعت ۵:۳۴ ب.ظ  توسط سپیده  | 



ادامه جاذبه های توریستی بانکوک:

شام در كشتي

شام در كشتي
  با کشتی بر روی رودخانه چائوپرایا در بانکوک سفر كنيد و از جاذبه هاي آن لذت ببريد. اروپاييان به خاطر جاري بودن اين رودخانه در داخل شهر و دارا بودن كانالهاي متعدد آنرا بعنوان ونيز شرق نام مي برند.
صرف شام بر روی کشتی گراند پرل Grand Pearl در فضای آرام این رودخانه و به دور از هیا هو و شلوغی بانکوک، تجربه ای به یاد ماندنی برای گردشگران است.

 این کشتی شامگاه از لنگرگاه ریورسیتی River City حرکت کرده و پس از صرف شام در نور شمع و همراه با مناظر زیبا، از زیر پل رامای هشتم دور زده و به لنگرگاه باز می گردد. 


دريم ورلد:
شهربازی بانکوک با انواع بازی ها و سرگرمی های متعدد، ساعت های شادی را برای کودکان فراهم می کند:
شهر برفی، تنگه باریک، اتومبیل عتیقه، گردباد، فرش پرنده، پیست اتومبیل رانی و بسیاری بازی های هیجان انگیز دیگر، سرزمین رویایی را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران تبدیل کرده است! رویاهای کودکان در سرزمین رویاها، به حقیقت می پیوندند. 

 

 كاخ پادشاهي


كاخ پادشاهي:
  از مکان هایی که هر گردشگری در تایلند از آن بازدید می کند، کاخ پادشاهی و معبد بودای زمردین Emerald Buddha است. این کاخ در واقع مجموعه ای از ساختمان های مختلف است که از اواخر قرن ۱۸ تا نیمه های قرن ۲۰ محل سکونت تمامی پادشاهان تایلند بوده اند.
  ساخت این کاخ با چوب در سال ۱۷۸۲ آغاز شد و در دوران تاجگذاری رامای اول به پایان رسید. این پادشاه در طول سلطنت خود آن را تبدیل به امارتی مستحکم تر کرد.  ابتدا مساحت آن حدود ۵۱۰ کیلومترمربع بوده و در زمان سلطنت رامای دوم به اندازه کنونی خود یعنی ۶۰۰ کیلومترمربع رسیده است.  


ساختمان های متعدد این کاخ در دوران رامای اول ساخته شده اما پادشاهان بعدی بخش هایی ازآن را تغییر داده، نوسازی کرده یا به منظور ساخت بناهای جدیدتر، تخریب کرده اند. این کاخ در ساحل غربی رودخانه بانکوک واقع شده و گرداگرد آن را دیواری به طول ۱۹۰۰ متر فراگرفته است. آن سوی دیوار هم کانالی قرار دارد که در گذشته به منظور حفاظت از کاخ در برابر دشمنان ساخته شده و منطقه اطراف کاخ را به صورت جزیره در آورده است.

 كواي


رودخانه كواي:
رودخانه کوای که به سبب پل روی آن شهرت جهانی دارد، در ۱۳۰ کیلومتری غرب بانکوک واقع شده است. شهرت این پل به این علت است که در دوران جنگ جهانی دوم، نزدیک به ۱۶ هزار اسیر جنگی متحدان به هنگام ساخت « خط آهن مرگ » بر روی این پل، جان خودرا از دست دادند.
در آن زمان ارتش امپراتوری ژاپن، این اسیران را مجبور به ساخت این خط آهن استراتژیک از میان جنگل و رودخانه های خطرناک این منطقه کرده بود. ساخت این پل در سال ۱۹۴۲ آغاز شد و آنطور که تخمین می زدند، ۵ سال به طول می انجامید تا تایلند و برمه را با راه آهن به هم متصل کند اما ارتش ژاپن اسیران را وادار کرد که این خط آهن ۴۱۵ کیلومتری را در طول ۱۶ ماه بسازند با این حال پس از ساخت آن هم تنها ۲۰ ماه مورد استفاده بود و در سال ۱۹۴۵ متحدان آن را بمباران کردند.  


پس از جنگ جهانی دوم، نیروهای متحدان اجساد را در دو قبرستان در نزدیکی رودخانه کوای به خاک سپردند و هر ساله در اولین هفته ماه دسامبر به یادبود این واقعه، در این پل نورافشانی می کنند و نمایشگاه هایی در مورد این واقعه برپاست که در میان تایلندی ها و گردشگران این کشور هم بسیار طرفدار دارد.

 

شهر سوخته
شهرسوخته:
شهر تاریخی آیوتایا که به مدت ۴۱۷ سال پایتخت تایلند به شمار می رفته، یکی از تاریخی ترین بناهای این کشور است که در زمان خود از بزرگترین شهرهای دنیا و مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی بوده است.
پادشاهی آیوتایا که در سال ۱۳۵۰ ایجاد شده بود . آیوتایا در ۸۹ کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار گرفته و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای است. این شهر که بسیاری در قرن ۱۷ آن را از زیباترین شهرهای جهان می دانستند، از سال ۱۹۹۱ در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است.
آیوتایا تا سال ۱۷۶۷ محل حکومت ۳۳ تن از پادشاهان تایلند از خاندان های مختلف بود تا اینکه در نیمه های قرن ۱۸برمه ای ها آن را فتح و تخریب کردند.
از این شهر که زمانی بیش از ۴۰۰ معبد را در خود جای داده بود، امروزه تنها مجموعه ای از معابد و ردیف هایی از بوداهای نیمه ویران و قدیمی بر جای مانده است. 


 

 

بوداي زمردين
بوداي زمردين:
مقدس ترین مجسمه بودا
در کشور تایلند است و معبد آن در محوطه کاخ پادشاهی در شهر بانکوک واقع شده است. این بودای نشسته که از یشم سبز ساخته و با لباسی زرین پوشیده شده، ۴۵ سانت بلندی دارد. بودای زمردین از تاریخچه ای طولانی برخوردار است:
بر اساس افسانه ها، این بودا سال ۴۳ قبل از میلاد در هند ساخته شده و پس از ۳۰۰ سال برای در امان ماندن ازجنگ داخلی به سریلانکا برده شد. پس از آن شاه برمه، فرستاده ای را برای بازگرداندن آن به سیلان فرستاد اما کشتی حامل آن گرفتار توفان شد و درکامبوج لنگر انداخت. در سال های بعد پس از گذر از لائوس، به ایالت چیانگ رای در شمال تایلند رسید. در آن زمان حکمران چیانگ رای آن را مخفی کرد ولی در سال ۱۴۳۴ به علت برخورد صاعقه به معبد، این بودا کشف شد. سپس به شهر چیانگ مای برده شد و تا سال ۱۵۵۲ در آنجا ماند. سرانجام در قرن ۱۸، رامای اول که در آن زمان فرمانده بود، با تصرف بودای زمردین، آن را به ایالت خود آورد و پس از آنکه به پادشاهی رسید، این بودا را در مراسمی با شکوه در سال ۱۷۸۴ به کاخ خود در بانکوک کنونی منتقل کرد.
این بودا سه لباس زرین دارد که بر حسب تغییر فصل توسط پادشاه تایلند طی مراسم خاصی تعویض شده و دو لباس دیگر در مجموعه کاخ به نمایش گذاشته می شوند. 

 


معابد بانكوك:
در بانکوک بیش از ۲۶ هزار معبد (وات) وجود دارند که از جمله مهم ترین آنها سه معبد بودای طلایی، بودای خوابیده و بودای مرمرین است. معنی دقیق وات ، معبد بوداییان و محل تحصیل و سکونت راهبان این آیین است اما امروزه به تمامی اماکن مقدس آیین بودیسم در تایلند و نیز تمامی عبادتگاه های ادیان مختلف به جز مسجد، وات گفته می شود.

بوداي طلايي
معبد بودای طلایی: Traimit Buddha
یکی از معروف ترین وات های تایلند است که پس از کشف اتفاقی بودای آن به شهرت رسید. حدود نیم قرن پیش این بودا که برای جلوگیری از تاراج آن توسط برمه ای ها با ساروج پوشیده شده بود، به هنگام جابجایی به زمین افتاده و بخشی از آن کنده شد و مجسمه بودایی از طلای خالص به ارتفاع ۳.۵ متر و وزن ۵.۵ تن در زیر آن کشف شد. این معبد در محله چینی ها واقع شده است.

بوداي خوابيده
معبد بودای خوابیده: Reclining Buddha
بزرگترین و قدیمی ترین معبد بانکوک است که در مجاورت کاخ پادشاهی واقع شده و بیش از هزار مجسمه بودا را در خود جای داده است. این بودا در دوران رامای سوم ساخته شده و نخستین مکان برای ماساژ سنتی تایلند به شمار می رود. بودای خوابیده ۴۶ متر طول و ۱۵ متر ارتفاع داشته، با طلا پوشیده شده و در چشمهای آن مروارید به کار رفته است. 


معبد بودای مرمرین:Emerald Buddha
یکی از زیباترین معابد بانکوک است که حدود یک قرن پیش در دوران رامای پنجم، با مرمرهای عظیم و سفید ایتالیایی ساخته شده است. این معبد به نوعی نمادی از تایلند به شمار می رود و ساخت آن آغازگر ورود ایده های غربی به این کشور بوده است.

در ادامه سفر نامه دوست خوبم  مهدخت  را مي گذارم تا بخوانيد و لذت ببريد(از دست ندهيد!!)

                              خاطرات سفر به تایلند

 

+ نوشته شده در  سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ساعت ۳:۴۶ ب.ظ  توسط سپیده  | 



جاذبه هاي توريستي بانكوك:

رز گاردن

رز گاردن:

رزگاردن Rose Garden در ۳۰ کیلومتری بانكوك يكي از دیدنی ترین مکان های اين شهر، رزگاردن (باغ رز) دركنار دریاچه زیبایی قرار دارد.

 بیشترین جاذبه این باغ در نمایش های فرهنگی تایلند است که شامل بوکس تایلندی، رقص سنتی این کشور،‌ مراسم عروسی تایلندی، شمشیربازی و نمایش فیل ها می شود. مساحت باغ رزگاردن حدود ۷۵۰ کیلومترمربع بوده و و در آن صنایع دستی سنتی کشور تایلند نیز برای گردشگران به نمایش گذاشته شده اند.

مزرعه تمساح ها

مزرعه تمساح ها:
بزرگترین مرکز پرورش و نگهداری کروکدیل ها در جهان، در ۲۵ کیلومتری جنوب بانکوک قرار دارد که بیش از سي هزار تمساح را در خود جای داده است. در این مرکز که دارای گونه های مختلف تمساح آب های شور، آمریکای جنوبی و رود نیل است، همه روزه نمایش های متنوعی از این جانوران به همراه سایر جاذبه های حیات وحش برای بازدیدکنندگان اجرا می شود که محبوب ترین آنها فیل سواری است.
تمساح های این مرکز که بیش از ۳۰ سال است در محوطه ای وسیع و کاملا امن نگهداری می شوند، در اندازه های مختلف از چند سانت تا ۶ متر وجود دارند. محل پرورش تمساح ها در سال ۱۹۵۰ به منظور حفظ و تغذیه این حیوان که در خطر انقراض قرار داشت، ایجاد شد و در طول سالیان بعد به مکانی برای استفاده از گوشت و پوست این خزندگان خطرناک تغییر یافت. اکنون در این محل، محصولاتی ساخته شده از چرم یا پوست تمساح از قبیل کیف و کفش، عرضه می شوند.

بازار روي آب

بازار روی آب :
بازار روی آب این شهر در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی بانکوک، قرار دارد. این بازار همیشه مملو از فروشندگان و خریدارانی است که بر روی کانال شهر بانکوک در حال خرید و فروش محصولات گیاهی و سبزی و غذاهای محلی هستند و در آن زنان محلی میوه و سبزیجات خود را در قایق های کوچک می فروشند.

شلوغ ترین ساعات کار بازار ۶ تا ۱۱ صبح است و از این رو بهتر است که گردشگران از این شیوه سنتی خرید و فروش کالا در ساعات اولیه صبح بازدید کنند. این کانال آب که در سال ۱۸۶۸ به دستور پادشاه رامای چهارم برای سهولت در سفرهای آبی بین شهری ساخته شده است، محلی بسیار جذاب برای گردشگران است و آنها می توانند با کرایه قایق از این مکان کم نظیر دیدن کنند.

پارك حيات وحش

پارك حيات وحش:
 بزرگترین پارك حيات وحش تایلند با مساحت ۲۰۰۰ کیلومترمربع در خارج از شهر بانکوک در دو بخش اصلی قرار دارد. (یکی محل نگهداری حیوانات وحشی و دیگری پارک آبی که گونه های متعددی از حیوانات دریایی). در این پارک وحش آزاد، گردشگران به دنیای حیوانات کمیاب نزدیک شده و تغذیه شیر و ببر را از نزدیک می بینند.
اصلی ترین جاذبه این باغ وحش، محوطه ای است که در سال ۱۹۸۸ ایجاد شده و در آن می توان حیوانات وحشی را در زیستگاه طبیعی خود دید. مسیر بازدید از این محل ۸ کیلومتر بوده و ۴۵ دقیقه به طول می انجامد. هیجان انگیز ترین بخش بازدید از دنیای وحش زمانی است که گردشگران وارد جنگلی گرمسیری می شوند که در آن تمساح های گرسنه و گوریل ها منتظر آنها هستند.  


در بخش دیگری از این پارک نمایش بوکس میمون ها اجرا می شود که کم از شهرت بوکس تایلندی ندارد. در پارک آبی این باغ وحش نیز، دلفین ها که باهوشترین حیوانات دریایی خوانده می شوند، نمایش هایی را با توپ اجرا کرده ،آواز خوانده، گردشگران را بوسیده یا با آنها دست می دهند.

ادامه دارد...

+ نوشته شده در  سه شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ساعت ۳:۳۶ ب.ظ  توسط سپیده  | 



Copyright © 2008 - Designed By amir abtahi